maandag 7 april 2008

CRM in de zorg

Zo! Communicatie wil graag after-sales-service in de zorg.
“Waarom zou je je zorgklant niet een keer een mailtje sturen of bellen hoe het nu gaat? Kunnen we nog iets voor u doen? Vindt u het prettig als wij nog eens contact opnemen?”
Zo! pleit voor een soort totaalconcept van gastvrijheid, service, kwaliteit en efficiency. “Zo’n totaalconcept is goed voor je reputatie als je het consequent uitvoert”, zegt Marcel Pater van Zo!

Geweldig, CRM in de zorg! Heel interessant vind ik het wat Marcel daar aansnijdt, want dat is waar je uiteindelijk heen wilt natuurlijk.

Wat CRM is? Customer Relationship Management is een concept waarin het streven naar lange termijn relaties met tevreden klanten centraal staat. Het heeft te maken met een manier van communiceren, een manier van omgaan met klanten.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha die Rob,

Gezien de onbekendheid van de zorgsector met de marketing lijkt het handig om bij de introductie van begrippen zoals "klanten" zo dicht mogelijk bij de in de zorg gebezigde terminologie te blijven.
"Klanten" blijven dan bijvoorbeeld gewoon "Clienten" etc. etc.

Succes met je strijd,

Groet,
Jaap

Anoniem zei

Dank je wel voor je suggestie, Jaap.

Ik heb er bewust voor gekozen om de termen patiënt en cliënt te vermijden, opdat zorgverleners wellicht met een andere bril naar hun klant gaan kijken. De klant is immers koning! Of de patiënt dat altijd is, vraag ik me af...

Maar ook heb ik hiervoor gekozen om aan te geven dat de wereld om ons heen veranderd.