dinsdag 15 juli 2008

SMS voor mondhygiënisten

Mijn mondhygiënistenpraktijk maakt 76 euro kosten bij een no-show. Dus versturen ze al een jaartje of 2 schriftelijke afspraakherinneringen, met een relatief dure postzegel erop. Recent zijn ze daar al op vooruit gegaan want inmiddels versturen ze geen drukwerk meer. Nu komt de herinnering rechtstreeks uit de printer rollen, gepersonaliseerd en wel. Dat is minder kostbaar.

Het was tijd voor mijn periodieke controle, en dat leek me een goed moment om eens te vragen of ze wel eens sms herinneringen hebben overwogen.

Dat hebben ze. Ze hebben zelfs een kostenvergelijking gemaakt tussen papier + postzegel en een sms berichtje. Het enige dat ze in de weg lijkt te staan is een praktisch probleem, namelijk het verzamelen van 06-nummers, en misschien nog wat tijdgebrek om het echt te regelen.

Het zou me niet verbazen als ik bij mijn eerstvolgende schoonmaakbeurt via sms herinnerd wordt aan mijn afspraak. Mij 06-nummer hebben ze alvast.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Hai Rob,
Onze tandarts verstuurd inderdaad een paar dagen voor de afspraak automatisch een SMS-je naar mij als ik of een van mijn gezinsleden een afspraak heeft. Ik vind dat sympathiek overkomen, het helpt herinneren en de tandarts krijgt ook werkelijk een klant op bezoek die zich innerlijk heeft kunnen voorbereiden, en niet een no-show, voor, vastwel meer dan, 76 euro per uur.

Unknown zei

Hai Rob,
Onze tandarts verstuurd inderdaad een paar dagen voor de afspraak automatisch een SMS-je naar mij als ik of een van mijn gezinsleden een afspraak heeft. Ik vind dat sympathiek overkomen, het helpt herinneren en de tandarts krijgt ook werkelijk een klant op bezoek die zich innerlijk heeft kunnen voorbereiden, en niet een no-show, voor, vastwel meer dan, 76 euro per uur.
Bericht van Walrik dus... niet van Marijke

Anoniem zei

Precies, en zo snijdt het mes aan 2 kanten. Een efficient werkende tandarts én een tevreden klant!