vrijdag 4 juli 2008

SMS herinnering

Opnieuw ben ik een zorgafspraak vergeten en terecht krijg ik daar nu de rekening voor gepresenteerd. Het gaat niet om een groot bedrag, slechts 14,20 euro, dus het zal me wel geen lesje leren. Maar toch had het anders gekund.

Een paar maanden geleden schreef ik een blogpost over SMS-alerts door zorginstellingen. Marc Rottinghuis van Synctext reageerde op mijn blogje, en blijft me consequent informeren. Zijn bedrijf heeft een SMS-herinnering systeem ontwikkeld. En dat systeem draait nu op proef bij het Medisch Centrum Alkmaar.
Het MCA zegt er dit over op haar website.
Volgens het persbericht van Synctext is de MCA proef in korte tijd al een groot succes, en ook de politiek heeft inmiddels belangstelling.

SMS-herinneringen vind ik vanuit klantperspectief een fantastische service. Nog afgezien van de overige voordelen. En dat is de reden waarom ik bij wijze van uitzondering een klein beetje reclame maak.

Welke zorgleverancier in mijn omgeving (Den Haag) gaat hier gebruik van maken?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Goeie vraag Rob, onlangs ben ik benaderd door een paar studenten die onderzoek doen naar no-show-boetes e.d. Sommige ziekenhuizen done hier niet aan omdat het teveel administratieve rompslomp (en kosten) met zich meebrengt. Ergo: het kost meer dan het oplevert. Mijn advies: besteed de gelden die je aan admnistratie voor minimale no-showboetes kwijt bent en de kosten voor niet gebruikte ok- en andere ruimtes aan een sms-alert en je slaat twee vliegen in één klap: minder no-show en een goede klantgerichte servicetool.

Anoniem zei

Precies! Waar is het wachten op, zou je zeggen.