woensdag 9 juli 2008

Nog meer laatjenietkisten

Ik kom nog even terug op mijn linkbespreking van laatjenietkisten. Want ik kreeg er een uitvoerige reactie op.

Het weblog blijkt inderdaad een particulier initiatief, namelijk van Frans Brekelmans. De misstanden die op het weblog worden gemeld worden door Frans gebruikt om de publiciteit te zoeken. Met als uiteindelijk doel natuurlijk om een cultuurverandering in verpleeghuizen teweeg te brengen.
Om zijn inspanningen kracht bij te zetten heeft hij zich inmiddels verzekerd van de hulp van 2 juristen, een apotheker en een verpleegkundige.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Als verpleegkundige heb ik een groot aantal melders adequaat kunnen ondersteunen bij vragen over vaak ernstige misstanden.

Inmiddels weet ik dat het in tientallen verpleeghuizen verspreid over het hele land niet goed gaat aan een groot aantal bedden.

Door mijn bijdrage te leveren, ben ik ervan overtuigd dat een groot aantal ouderen en hun naasten rampen bespaard zijn gebleven.

Een ander voorbeeld is dat door het grote aantal meldingen via het www.laatjenietkisten.com meldpunt LAATJENIETKISTEN een belangrijke bijdrage heeft kunnen leveren aan het de voorbereiding van het programma Zembla.

Ik vind het geweldig dat hierdoor familieleden zelf de gevolgen van slecht management, slecht bestuur en slechte zorg een gezicht hebben kunnen geven.

Een ander belangrijk voorbeeld is dat familieleden en hulpverleners via het meldpunt elkaar ontmoeten en met elkaar in gesprek raken waardoor een groot aantal structurele problemen in de zorg aan ouderen vanuit de praktijk in kaart kunnen worden gebracht, zonder bemoeienis door bestuurders van instellingen, de inspectie en de politiek.

Anoniem zei

als je elkaar steunen en helpen dan krijgen we gewoon betere zorg volhouden, ik ga er voor!