De afgelopen weken solliciteerde ik bij 2 heel uiteenlopende zorginstellingen naar marketing/communicatie functies. Dat was een nieuwe ervaring voor mij. Het viel me op dat men dit soort gesprekken nog niet zo gewend is. Maar wat me ook opviel was de interne gerichtheid, en dat men niet zo goed lijkt te weten wat men eigenlijk wil. Niet verrassend overigens.
De procedures leken veelbelovend, maar in beide gevallen durfde men het uiteindelijk niet met mij aan omdat men onvoldoende aansluiting bij de zorgsector zag. Op zichzelf natuurlijk een open deur, omdat vanaf het begin klip en klaar was dat ik nieuw ben in de zorg.
Maar jammer is het wel, en het stemt tot nadenken, want hoe ga ik de hiaten invullen? Want als deze ervaring iets heeft opgeleverd, dan is het wel mijn vastbeslotenheid om door te gaan op de ingeslagen weg.
Dat de zorgsector behoefte heeft aan strategen, human-to-human marketeers en mensen die een verhaal met overtuiging kunnen vertellen en weerstanden kunnen overwinnen, is me heel duidelijk geworden.
En daar wil ik een rol in spelen.
zondag 4 mei 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten