De Nederlandse Patiƫnten Consumenten Federatie (NPCF) heeft onderzoek gedaan naar de klantvriendelijkheid van ziekenhuizen. Daar valt nog veel aan te verbeteren zo is gebleken. Bijna de helft van de klanten (47%) velt een negatief oordeel, maar er zijn grote verschillen tussen ziekenhuizen.
Mensen klaagden vooral over:
· Lange wachttijden
· Gebrekkige informatievoorziening
· Ontbreken van een vast aanspreekpunt
· Gebrek aan tijd
· Meerdere keren zelfde verhaal moeten vertellen
Gelukkig zijn er ook positieve aspecten. Dat zijn met name de vriendelijkheid en betrokkenheid van het personeel.
Het is nooit leuk om als ziekenhuis zo’n slecht oordeel te krijgen. Toch zou ik er blij mee zijn. Want dat betekent dat het relatief eenvoudig is om quick wins te realiseren. Als ik het onderzoek goed interpreteer dan zit de crux bij de informatievoorziening. Daar valt dus versneld een inhaalslag te maken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten