woensdag 12 maart 2008

Zingeving

Na 20 jaar Marketing en Communicatie in commerciele omgevingen, heb ik het gehad met het de markt instampen van de zoveelste nutteloze productinnovatie. Het is nu tijd voor iets anders. Regelmatig verkocht ik producten of diensten aan mensen waar ze volgens mij heel goed zonder hadden gekund. Waarvan ik me afvroeg in hoeverre het de kwaliteit van hun leven echt verbeterde.
Een paar jaar geleden begon ik daar vraagtekens bij te zetten. Mede onder invloed van mijn vrouw, daar ben ik haar dankbaar voor. Begrijp me goed, ik ben heel goed in wat ik doe, dat durf ik wel te stellen, maar ik vind het simpelweg niet zo leuk meer als vroeger. Het geeft me geen voldoening, ik wil meer. Ik wil iets betekenen voor de kwaliteit van leven van mensen, want dat mis ik.

Mensenmarketing in de Zorg, dát moet het worden! De marktwerking in de Zorg begint nu echt gestalte te krijgen en heeft behoefte aan mensen die dat in goede banen kunnen leiden. Ervaren en gemotiveerde mensen zoals ik.

Maar ja, hoe kom je daar binnen. Brutaal bellen, je netwerk aanspreken, gesprekken met mensen aangaan, ..en bloggen. Ja bloggen, want mijn ervaring leert dat dat een goede manier is om je in een bepaalde materie te verdiepen, en bovendien schrijven vind ik leuk.

Ik hoop op veel inspiratie, en veel interactie met u, mijn lezers!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi om te zien dat je jouw kennis en ervaring aan de zorg beschikbaar wilt stellen! Veel succes en misschien zien we elkaar binnenkort op de Health 2.0 unconference.

Anoniem zei

Wat een goede insteek!