Facilitair dienstverlener Facilicom, een van de grootste werkgevers van Nederland, stapt in de thuiszorg.
Facilicom verdient geld met onder meer schoonmaak en beveiliging. Schoonmakers van het bedrijf komen voortaan bij de mensen thuis om te poetsen.
“Natuurlijk zullen die medewerkers tijd hebben voor een praatje”, zegt directeur Hans Gennissen van het Schiedamse bedrijf. “Het sociale aspect is per slot van rekening erg belangrijk in de thuiszorg. Tegelijkertijd zijn we een commercieel bedrijf en willen we onze mensen en uren zo efficiënt mogelijk benutten.” Gennissen hoopt over 5 jaar 10 procent van de Nederlandse thuiszorgmarkt in handen te hebben.
(Bron: Algemeen Dagblad)
Dat lijkt me een pittige concurrent voor thuiszorginstellingen. Want eenmaal binnen bij klanten kunnen geleidelijk aan natuurlijk ook andere diensten worden aangeboden. En welk schoonmaakbedrijf gaat deze overstap ook nog maken?
Ben benieuwd hoe thuiszorginstellingen hierop gaan reageren. Want dat die reactie komt, dat is wel zeker.
En zo zie je maar weer dat producten en diensten eenvoudig te kopiëren zijn door concurrenten. Waar het ook in de (thuis)zorg op aan komt is vooral de relátie met de klant, het kennen van de klant, het slim inspelen op de individuele situatie van de klant. Dat is veel moeilijker te kopiëren.
Dat is wat ik bedoel met het zoeken van producten bij mensen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten